Új Renault Magnum
bandita 2006.03.15. 09:42
A távolsági fuvarozás zászlóshajója
„Mi jobbat kívánhatnék?” A Renault Magnum megjelenése óta bizonyára minden Magnum - tulajdonos feltette már ezt a kérdést. A válasz most megszületett: az új Renault Magnumot, amely a dXi 12 intercooler turbómotornak és a mechanikus illetve robotizált sebességváltóknak köszönhetõen még kiválóbb lett, és még rugalmasabb vezetést tesz lehetové. Az ideális önsúly az Optifuel funkció tovább növelte a Magnum versenyképességét. A fokozott biztonságról az új alváz, a pneumatikus hátsófelfüggesztés, valamint a továbbfejlesztett lassító- és fékrendszerek gondoskodnak. A Solo és Duo fülkeváltozatok tovább növelik a kényelmet és erõsítik a Magnum felhasználóbarát jellegét.
Új zászlóshajó jelent meg a távolsági fuvarozásban!
Motorizáció – fejlett technológia A Renault Magnumot mostantól a 440 illetve 480 lóerõs, teljesen új dXi 12 motorral szerelik fel. Az új motor nagy forgatónyomatékot tesz lehetõvé kivételesen széles fordulatszám-tartományban. Az opcióként igényelhetõ, robotizált Optidriver II váltóval felszerelt modellek 200 Nm többletnyomatékot szolgáltatnak, amely emelkedõn 1050 és 1300/perc között automatikusan a vezetõ rendelkezésére áll. A jelentõs turbónyomásnak, a magas sûrítési aránynak és a nagyon pontos befecskendezésnek köszönhetõen a dXi 12 motort rendkívül hatékony égés és kicsi fogyasztás jellemzi.
Sebességváltók – A megszelídített teljesítmény A kompakt és könnyû Optidriver II váltó 50 kilogrammal könnyebb, mint a ZF mechanikus váltók, mi a jármû önsúlya szempontjából is kedvezõ. Az Optidriver II váltó Optifuel funciója elektronikus úton növeli a motor teljesítményét. Egyes lejtõkön az Optifuel elkerülhetõvé teszi a visszakapcsolást, ami javítja a vezetési komfortot és jelentõsen csökkenti a fogyasztást.
Biztonság – teljes nyugalom A Renault Magnum új alvázat és futómûvet kapott, amelyek tökéletes stabilitást biztosítanak, és megkönnyítik a jármû használatát. Az új Magnum tartalmazza azt a fékrendszert és lassító berendezést, amely minden körülmények között maximális biztonságot nyújt a bennülõknek. Az EBS-sel és ESP-vel társított, négy tárcsafékbõl álló fékrendszer a vezetõ szándékának megfelelõ fékezést, tökéletes stabil iránytartást és csökkentett féktávokat garantál. Öt funkció a teljes nyugalomért: 1. a motorfék vezérlése 2. figyelmeztetés a meghibásodott fékre 3. figyelmeztetés a fékek túlmelegedésére 4. figyelmeztetés az összhang hiányára a nyergesvontató / pótkocsi között 5. rásegítés lejtõn történõ elinduláskor, így a vezetõ elengedheti a fékpedált, a jármû nem csúszik vissza.
A vezetõhely – A kezelõszervek ergonómiája A motortértõl teljesen elválasztott fülke felépítésének köszönhetõen a Renault Magnum kitunõ vezetési komfortot nyújt. A különös gonddal kialakított hang- és hõszigetelés a világ egyik legjobban szigetelt és legkényelmesebb teherautójává teszi a Renault Magnumot. SOLO fülke A pihenõ részhez tartozó, forgatható utasülés lábpihentetõ párnával DUO fülke Felfüggesztett vezetõülés. Felfüggesztett, nem forgatható utasülés. Állítható kartámasz az utasoldalon.
Alkalmazkodóképesség – mindenkinek a saját Renault Magnumja Lehetséges konfigurációk Renault Magnum a következõ változatokban kapható: - 4x2-es és 6x2-es nyergesvontató - 4x2-es teherautó alváz A kétféle teljesítményszintet (440 és 480 LE) figyelembe véve a Renault Magnum így összesen 6 különbözõ modellt kínál.
A 440 és 480 LE, 4x2-es kerékképletû standard nyergesvontatók önsúlya 7430 kg, ezzel a Renault Magnum a kategória legjobbja a hasznos teherbírás tekintetében.
Nyergesvontatók négyféle kapcsolási magassággal - 950 mm és 1040 mm: terjedelmes rakományok számára - 1100 m: az új típusú félpótkocsik számára - 1250 mm: sokoldalú felhasználáshoz
Teherautó-alvázak: könnyû felépítményezhetõség A teherautó-alvázak a felépítményezhetõ hosszúságok széles választékát kínálják - 4x2: 4680 mm – 9650 mm-ig - 6x2: 5430 mm – 9650 mm-ig A tökéletesen sima felületû alvázkeret, a kocsiszekrényen található elõfuratok, valamint a pneumatikus és elektromos elõkészítések jelentõsen megkönnyítik a felépítményezõ szakemberek munkáját.
|