Mercedes Sprinter 2006.
bandita 2006.03.17. 18:35
Németországban 2006. márciusában mutatkozik be a Sprinter újabb generációja, amely a mostanihoz hasonlóan ismét kategóriája élén követel magának helyet. ....
Az új Sprinter várhatóan 2006. szeptemberében érkezik Magyarországra. Háromféle tengelytáv, négy különböző hossz (5243-7343 mm), háromfajta magasság és számos felépítménytípus - a korábbinál jóval sokrétűbb kínálat várja az érdeklődőket. 7-17 m³ térfogatú dobozos felépítményével szinte minden elképzelhető felhasználási területet lefed az új Sprinter a 3,0 és 5,0 t megengedett össztömeg közötti tartományban.
|
|
Ugyanez érvényes a motorkínálatra is. Korszerű és erős, 65 kW (88 LE) és 135 kW (184 LE) közötti teljesítményű négy- és hathengeres CDI-dízelmotorjai közül mindenki könnyen megtalálhatja az adott alkalmazási terület követelményeinek leginkább megfelelőt. 2006. szeptemberében már valamennyi új Sprinter Euro 4-es motorokkal felszerelten debütál Magyarországon, azaz valamennyi változat gyárilag rendelkezik majd részecskeszűrővel. A 190 kW (258 LE) teljesítményű benzinmotorral szerelt változat az utazókényelemmel és menetteljesítményekkel szemben támasztott legmagasabb szintű elvárásokat is messzemenően teljesíti. Az új modellváltozatok egyike a 4,6 tonna megengedett össztömegű, helytakarékos Supersingle hátsó abroncsokkal szerelt kivitel. A Mercedes-Benz tovább fokozta a Sprinter már eddig is közismerten példás biztonságosságát: a karosszéria szerkezetének továbbfejlesztésével lényegesen javultak a modell ütközési tulajdonságai. Mindezek mellett immár fej-/mellkasvédő oldallégzsákok is rendelhetők az ismert vezető- és utasoldali, valamint ablaklégzsákok mellé, továbbá valamennyi modellváltozat gyárilag megkapja az ESP® legújabb változatát, az ADAPTIVE ESP®-t. Utóbbi kibővített működési körének köszönhetően egyebek között arra is képes, hogy figyelembe vegye a rakomány tömegét, kiszámítsa a jármű súlypontját, és ezen adatok birtokában még pontosabban lássa el a feladatát. Az új Sprinter futóműve még jobb irányíthatóságot és még nagyobb fokú biztonságot szavatol. Valamennyi modell sajátja a 16 colos kerékgarnitúra, valamint a négy tárcsafékkel, blokkolásgátló berendezéssel (ABS), elektronikus fékerőelosztóval (EBV) és hidraulikus fékasszisztenssel (BAS) kombinált nagy teljesítményű fékrendszer. Szintén a közlekedés biztonságát hivatottak fokozni az opcionálisan rendelhető bixenon-fényszórók, amelyek eredeti funkcióikon kívül kanyarodó- és kanyarfény szolgáltatására is képesek. Ezzel a könnyu haszonjárművek üzemeltetői számára is hozzáférhetővé vált e rendkívül korszerű és nagy fokú biztonsággal párosuló fénytechnika.
|
|
Az új Sprinter egyebek mellett gyárilag beépített elektromos ablakemelőkkel és távirányítású központi zárral szemlélteti, hogy egy kisáruszállítónak sem kell feltétlenül mellőznie a különböző kényelmi felszereléseket. Szintén kiemelendő a még több tárolóhellyel ellátott, rendkívül ergonomikus új pilótafülke, amely ismételten mércét állít a kategóriában. Ugyanez elmondható az új „Keyless Entry and Slide“ rendszerről is, amely automatikusan reteszeli és oldja az ajtózárakat, valamint nyitja és zárja az oldalsó tolóajtót. Az új Sprinter dobozos felépítményű és kombi változata Düsseldorfban, a platós kivitel - beleértve a dupla kabinú modelleket is - a Berlin melletti Ludwigsefeldében készül majd.
http://autos
|