kamion-bandita
Menü
 
jelenlévők


Free Counters
lapozás számláló
 
látogatók
Indulás: 2006-03-11
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Képek
 
hasznos oldalak
 
Autós társ linkek
 
kedvenc linkek

POLOSKA

autó,tuning és más


Verda-tuning!


A Legjobb Scriptek Szállítója

honlapépítéshez!



 
--------
 
Hírek/cikkek
Hírek/cikkek : Mercedes fék és a fejlődés

Mercedes fék és a fejlődés

bandita  2006.03.17. 18:39

A Daimler-Benz AG 1981 januárjában, az északi sarkkör közelében található hóval, jéggel borított repülőtéren mutatta be a haszonjárműveihez kifejlesztett blokkolásgátló berendezés sorozatgyártású változatát.

A Daimler-Benz AG 1981 januárjában, az északi sarkkör közelében található hóval, jéggel borított repülőtéren mutatta be a haszonjárműveihez kifejlesztett blokkolásgátló berendezés sorozatgyártású változatát.
 
Rendkívül meggyőző eredménnyel zárult a demonstráció: blokkolásgátlóval (ABS) felvértezve még hirtelen, erőteljes fékezéskor illetve oldalanként eltérő tapadású felületen lassítva is jól irányíthatók maradtak a teherautók és buszok, és nyerges vontatóik fokozott stabilitásának köszönhetően kiszámíthatóan viselkedtek a pótkocsis szerelvények is. Rövid időn belül az egyik legjelentősebb vívmányként vonult be a járműbiztonság-technika történetébe a Mercedes-Benz nehéz haszonjárműveihez és autóbuszaihoz, 1981. ősze óta rendelhető blokkolásgátló.
A Daimler-Benz a fékberendezéseket gyártó Wabco cég közreműködésével úttörő szerepet játszott az ABS kifejlesztésében és bevezetésében. Óriási kihívást jelentett a mérnökök számára a fejlesztőmunka, hiszen olyan rendszert kellett alkotniuk, amely egyaránt hatékonyan alkalmazható a különféle tengelyszámú, sokszor erőteljesen eltérő saját tömegű illetve megengedett össztömegű, rendkívül sokféle tengelytávú és felépítményű járművön és járműszerelvényen.
A gyakorlati megvalósításhoz elengedhetetlen volt az elektronika használata. A világon elsőként ekkor, az ABS-szel összefüggésben használtak mikroszámítógépet a fékerő szabályozására. Több mint 60 millió tesztkilométert tettek meg a blokkolásgátlóval felszerelt kísérleti tehergépkocsik és autóbuszok, hiszen alapvető szempont volt, hogy mindig, minden körülmény között megbízhatóan ellássa feladatát a berendezés.
 
Újítások egész sora
 
Aktív biztonsági téren általánosságban, a féktechnikai vonatkozásban pedig különösképpen igaz, hogy újítások egész sorát indította el az 1981-ben bemutatott ABS. Hat évvel később a kipörgésgátló (ASR) is megjelent a tehergépkocsikon és autóbuszokon. Működési elve leegyszerűsítve ellenkezője a blokkolásgátlóénak. Míg ugyanis utóbbi a fékerő fokozatos csökkentésével veszi elejét a kerekek megcsúszásának, addig a kipörgésgátló azok lefékezésével fejt ki hasonló hatást. Alkalmazása nemcsak az útfogásra, hanem a gyorsítási és kanyarvételi stabilitásra nézve is számos előnnyel jár. Az ABS és az ASR működése a kerekekhez telepített fordulatszám-érzékelőkre és a szabályozás feladatát ellátó központi vezérlőegységre épül.
Az 1991-ben bemutatott, tisztán tárcsafékes Mercedes-Benz O 404 turistabusz (az első volt a maga nemében) esetében már az alapfelszereltség magától értetődő elemének számított az ABS. Négy évvel később a Mercedes-Benz Sprinter is tárcsafékekkel és gyári blokkolásgátló berendezéssel lépett színre. Szintén tárcsafékekkel, ABS-szel és a pótkocsira is kiterjesztett elektronikus fékerő-elosztóval debütált 1996-ban a Mercedes-Benz Actros nyerges vontató. Az említett újításoknak köszönhetően új fejezet nyílt a tehergépkocsik és autóbuszok féktechnikai fejlesztésében.
 
Új kisegítő rendszerek az ezredfordulón
 
Az elektronika alkalmazása felgyorsította az aktív biztonsági rendszerek fejlesztését. 2000-ben mutatta be a Mercedes-Benz az Actros-hoz kifejlesztett Telligent-stabilitásfelügyelő rendszert, a Telligent-követésitávolság-szabályzó tempomatot és a sávfigyelő berendezést. A következő két évben folyamatosan meghonosodott a sorozatgyártásban, és ma már több ezer járműben teljesít szolgálatot e három kisegítő rendszer.
 
A kishaszonjárművek és az autóbuszok is gyors ütemben fejlődtek: 2002. végétől már az ESP is része volt a Sprinter alapfelszereltségének, továbbá egyedülálló módon tárcsafékekkel, ABS-szel és ESP-vel került piacra 2003-ban az új Vito és Viano. Ugyanebben az évben alapfelszerelés lett a két Evobus-márka, a Mercedes-Benz és a Setra újabb kiadású turistabuszain az ESP, majd 2004-ben a tartósféklimiter (DBL). Utóbbi meggátolja, hogy lejtmenetben a vezető szándéka ellenére 100 km/h fölé gyorsuljon a jármű. Ma már a fékasszisztens is része az autóbuszok, illetve a könnyű és nehéz haszonjárművek felszereltségének: vészfékezéskor a másodperc tört része alatt felépíti a biztonságos megálláshoz szükséges maximális féknyomást.
 
Új kisegítő rendszerek 2006-ban
 
Nem áll meg a fejlődés. 2006-tól extrafelszerelésként rendelhető lesz a Mercedes-Benz és a Setra turistabuszaihoz a sávfigyelő berendezés és a követésitávolság-tartó tempomat. Szintén idén kerül piacra az Actroshoz kifejlesztett „Active Brake Assist“ vészfékező rendszer és a Mercedes-Benz Sprinter új generációjához kínált rakományfüggő szabályozású ESP.
A világszerte tevékenykedő DaimlerChrysler konszern intenzív kutató- és fejlesztőmunkája eredményeként élen járnak a biztonsági terén a Mercedes-Benz haszonjárművei. Ezirányú látványos fejlődésükhez az egyik finnországi jeges leszállópályán 25 évvel ezelőtt bemutatott ABS adta az indítólöketet. /Autósoldalak.hu/
 

 
Névnap köszöntő
 
google kereső

Google

 
Rádiók
Szuper Rádiók!Katt ide! Hallgasd kedvenc adód!
 
+ 18 online TV

Csak nagyfiúknak

 
friss hírek
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?