Közlekedési fejlesztések Budapesten
2006.04.01. 16:21
Budapesten tervezett fejlesztések.....
Ha hihetünk az ígéreteknek, lesz is miről beszámolnunk, hiszen a tavaly felújított 80 kilométer út után, idén két és félszer több, mintegy 200 kilométernyi új aszfalt kerül az utakra. A város minden kerületében folynak majd a munkák, összesen 172 útszakaszt cserélnek újra, ami a tömegközlekedők és az autósok utazását is kényelmesebbé teszi. Hamarosan megkezdődnek a 4-es metró építési munkálatai és a 2-es metró rekonstrukciója is tovább folytatódik. A főváros többi tömegközlekedési ágazatának járműparkja is korszerűsítés előtt áll. Ennek keretében például a világ leghosszabb és legkorszerűbb villamosai fognak a Nagykörútra érkezni, 50 újabb, alacsonypadlós, klímás Volvo buszt vásárol a BKV, de troliból és elővárosi vasutakból is várható idén több újabb modell. 2006-ban - az eddigi nyári felújítási dömpinggel szemben - öt ütemben, kora tavasztól késő őszig zajlanak a felújítási munkálatok. Az útfelújítások többsége egyben közműfelújítást is jelent. Így az elöregedett csatorna-, gáz-, víz- és elektromos vezetékeket is ki fogják cserélni. A már felújított utakhoz pedig 22 helyen kerékpárutak is épülnek, illetve október 30-ig a meglévőket is felújítják. Az első ütem - az időjárás függvényében - hamarosan megkezdődik, az ötödik ütem vége pedig október 30-ra várható. Az útfelújítást megelőző közműfelújítások zajlanak például a Pesti alsó rakparton, a Bem rakparton és a Nánási úton. A Pesti alsó rakparton kb. 3 hónapig tartanak majd a vízcső építési munkák, az Istenhegyi úton pedig 2 hónapig vízcső, majd 2 hónapig gázvezeték-rekonstrukciós munkák előzik meg az útépítési munkákat. Hidvégi Ágnes
Március elsején este a rákospalotai Körvasút sortól a város felé vezető oldalon az elhasználódott, göröngyös burkolat marásával megkezdődtek a főváros útfelújítási munkálatai. Ha miden a tervek szerint alakul, akkor magazinunk megjelenésekor már aszfaltozni fogják az M3-as autópálya város felé vezető oldalát. A forgalmat a kifelé vezető oldalra terelik, így irányonként továbbra is két sávon lehet majd haladni. Március 13-tól a marást és a szegélyépítést a Hungária körútig folytatják, majd március 25-én és 26-án aszfaltozás miatt ismét teljesen lezárják a befelé vezető oldalt, amit a munka befejezésével visszaadnak a forgalomnak. Április végéig a városból kifelé vezető oldalon folytatódik a felújítás.
A Fővárosi Önkormányzat a Moszkva téren egy új, valóban közösségi tér kialakítását tervezi, ahol gyorsabban lehet közlekedni, de amelynek környékén élni is lehet, nagyságrendekkel jobb környezeti és városépítészeti feltételekkel. Több zöldterülettel, kevesebb ipari létesítménnyel, jobb tömegközlekedési hálózattal, rendezett és tiszta térrel. Az elmúlt napokban a Fővárosi Közgyűlés is elfogadta, hogy a Moszkva tér felújításával is pályázzon a város az európai költségvetés új, 2007-2013 közé eső időszakában az országba áramló összesen 5,6 milliárd euró (kb. 1430 milliárd Ft) fejlesztési forrásra, amely az önerővel és a befektetésekkel együtt kétszer-háromszor nagyobb fejlődést eredményezhet. Ágnes
|