Autó hack ....
egy hacker 2006.04.10. 18:12
Gondolatok az autók védelmi rendszereiről és hatásosságukról ........olvasd el és döntsd el....miért is érdemes pénzt adnod.....
Autó hack
Ezt egy igen hasznos leírásnak tartom azok számára, akik kíváncsiak egy autó tolvaj gondolat világára. Ez a leírás semmi célzást, illetve késztetést nem próbál belétek sulykolni, csupán a védelmi dolgokra hívja fel némileg a figyelmeteket!
Nem tagadjuk nem jó amit csinálunk, de nem azt akarom most megmagyarázni hogy ez a helyes út, meg értsétek meg, és nekem csak ez van (volt) stb. Hanem olvassátok el, gondolkodjatok el rajta és döntsetek helyesen a riasztók megválasztásában! Olvasgattam a témát egészen az elejér ől, és hát sok érdekes dolgot láttam. Arra jöttem rá, hogy nálatok alapvetően a felfogással van a gond! Ti, ahogy én értettem mind azt hiszitek, hogy a riasztó, és az egyéb cuccok arra valók, hogy "értékes másodperceket" adjanak nektek, amit ti arra használtok, hogy seggbelőtök minket légpuskával, vagy megkergettek, összevertek, vagy magunktól hagyjuk ott a kocsit. Ez mind igaz, de ezek a másodpercek SOHASEM a helyszínen peregnek le! Hanem ezekkel a dolgokkal a műhelyben, vagy pár sarokkal odébb foglalkozunk. A helyszínen csak átmenetileg iktatjuk ki amit csak lehet.
3 féle autó van:
1.) azért lopják, mert sok van belőle (alkatrész lesz belőle, vagy egy totálkáros papírjait kapja meg) Közepesen felkészült tolvajoknak való.
2.) ritka kocsi, és megrendelésre megy valakinek. Csak a profik tudnak hozzákezdeni. (Lexus például olyan mint egy erődítmény)
3.) Volt szocialista kocsik, vagy régi típusok, öreg Audik, nem érdemes róluk beszélni, ezeket elkötni pár perc gyakorlás után kis mechanikai érzékkel bárki képes.
El őször a második típusról mondanék pár szót. Ritka kocsik pl. a Jaguarok, a nagy Mercedesek, vagy hasonlók, ezeket nem piti gyerekek kötik el, hanem olyan emberek akik nappal szakszervizben dolgoznak, a kocsi minden csavarját ismerik. Ezekben a kocsikban "csúcs" riasztók vannak, ÉS műholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok. Ezek a riasztók abszolút a csúcsot képviselik (nem a GPS és a mobil). Ezt a típust ha kifigyelik akkor is elkötik, ha kutya van benne vagy a kulcsokat (Mercedes) a lakásból kell kilopni. Nincsen mese csinálsz amit akarsz ha kifigyelik akkor annak annyi, ha más megoldás nincsen akkor a lámpánál kapnak ki belőle. A másik típusú autók pl. a Suzukik, Opelok...sok van belőlük, ezekben általában, 100.000 Ft alatti értékben vannak riasztók. Sok van belőle, így lehet válogatni, és ha találunk egy olyat ahol láthatóan komoly védelem van, akkor inkább meg sem próbáljuk, mert van belőle talán még az utcában egy másik.
A riasztókról:
M űholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok... NEM ÉRNEK EGY KALAP SZART SEM!!!! a GPS rendszer a műholdakkal kommunikál, a pontos meghatározáshoz legalább egyszerre 3 db-al, ezekkel határozza meg a kocsi pontos helyét, és a mobil rendszeren keresztül riaszt és intézkedik. Megoldás: Zavarni kell ezt a jelet. Ennyi. Ez a készülék, megközelítőleg 2x3x1 cm méretű + elem, és kiviteltől függően antenna (pár cm hosszú drót magára a készülékre fel lehet tekerni...) tehát nem nagyobb, mint egy távirányító bármelyik kocsihoz. kis kapcsolóval bekapcsolod, és kb 10m-es körzetben (teljesítménytől függően) nem lehet TV-zni, telefonálni, pláne a GPS rendszer nem tud kommunikálni a műholdakkal. Csupán a lopás közben általunk használt CB frekvenciáját van szabadon hagyva. Ez a készülék végig mindenkinek ott van a zsebében bekapcsolva, előállítási ára kevesebb, mint 5000 Ft, igy elenyésző az ára a többi szükséges cucc mellett (pl egy Motorola CB min. 30.000),bármelyik rádióamatőr össze tudja forrasztgatni a kapcsolási rajz ismeretében, az alkatrészek is minden ilyen boltban kivétel nélkül beszerezhetőek. A GPS cucc elemeit általában meghatározott helyekre teszik, könnyű megtalálni őket és semlegesíteni.
Ugrókódos cuccok: Az autóriasztók megközelítőleg hasonló frekvencián kommunikálnak, nem túl széles sáv. 1 db kis mütyűr az egész, működési elve annyi hogy az adott frekvencián végigpróbálgatja az összes variációt, ha azon nem találja akkor hangol magán egy kicsit és nyomja tovább. Legrosszabb esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva van. (vannak olyan riasztók, amelyek az ilyen próbálgatásra letiltanak, arra annyi a megoldás, hogy nem egymás után léptetve próbálgatja a kódokat, hanem látszólag össze-vissza, ugrálva a frekvenciák és a variációk között)
Infrás cuccok:
Az elektronikai üzletekben kapható tanítható TV távirányítók kicsit átalakítva tökéletesen megfelelnek a nyitásra. "immobilájzerek" és hasonló hülyeségek: Ha gyári akkor annyit is ér, ha gyakori típus akkor szintén. Ha gyári a cucc akkor vinni kell a saját elektronikát és ki kell cserélni, és kész, a többi rendszerre egyedi, de hasonló megoldások léteznek, aki ért hozzá (mert napközben pl. olyan helyen dolgozik ahol ezeket szerelik be a kocsikba) általában megszokott helyeken kell ezeket is keresni és akkor már megint nincsen gond. (megjegyzem a riasztókat is majdnem minden esetben 1 helyre szerelik, pl. ablaktörlő szerkezet közelébe, motortér tűzfalára... ha nyugodt akar maradni az ember mikor már megy az autó akkor nem a helyszínen, hanem pár sarokkal odébb erről az egységről egyszerűen lehúzza a csatlakozót)
Váltózárak: Alapötlet nem rossz, de ha nem bovdenes a sebességváltó, vagy nincsen nagyon eldugva a váltó a motortérben akkor betesszük 2-esbe és már megy is a kocsi, 80-is általában nincsen gond és az elindulás is megy mindig sik úton, nem is kell több sebesség (magyarországon kevés, és nem keresett az automata váltós kocsi). Az külön előny ha a kocsi riasztója egyben nyitja is központi zárat... így azzal sem kell bíbelődni.
Magára a zárszerkezetekre nem térnék ki, mert típusonként változik, és a legkülönbféle technikák léteznek.
Hogy valami biztatót is mondjak számotokra: akkor nem kell egy kocsi, illetve nem viszi el senki, ha sok a probléma vele, tehát az átlagosnál több meló lenne vele, pl váltózár + riasztó + valami még. Ez perzse nem érvényes akkor ha valaki pont azt a kocsit illetve azt a típust rendeli meg (Suzuki Swift is lehet nagyon keresett, ha pl. az összkerekes változat kell valakinek, az nem gyakori, azt ha kifigyelik el is viszik)
Egy csapat létszáma a kocsi típusától függően legalább 3 de előfordul a 6 személy is. Mindenki pontosan tudja a dolgát és vakon meg kell hogy bízzon a másikban. A legmelegebb pillanatok amikor a kocsit elkötik, ha már odébb vannak 100 méterrel akkor már nincsen semmi vész akkor már nincsen lebukás, mert akkor rendszámcsere (ha messzire kell vinni a kocsit, akkor megkapja egy azonos típusú, azonos színű kocsinak a rendszámát ami természetesen teljesen tiszta, akkor a rendőr is megállíthat alvázszámot sohasem nézik meg közúti ellenőrzésnél), riasztó kábeleinek lekötése.
Hát röviden ennyi a bombabiztosnak ítélt szerkezetekről. Hasznos dolgok a lopások ellen: Gravirozás, UV festékkel való megjelölés (karopsszériaelemek, és a kárpit is), és a rejtett kapcsoló. Ez utóbbi azért okoz némi fejtörést és ha időigényes akkor előfordul hogy ottmarad a teljen inditáskész kocsi, mert nem találtuk meg a kapcsolót, pedig már csak az kellett volna. De ha nagyon kell a kocsi akkor elvontatják (simán egy másik autó után kötve kicsit odébb) és multiméterrel hamar be lehet mérni hol van áram a vezetékben és hol nincsen, ha pedig megvan, akkor egy sima kábellel rövidzár, és már megy is a kocsi. Tudom most sokan anyázni fogtok és meg is értem az indulatokat, igazatok van. De ha már 1 valaki elgondolkodik ezen a pár soron, akkor már megérte hogy leírtam.
Nem célom bebizonyítani senkinek hogy mivel foglalkozom, vagy foglalkoztam! Vagy elhiszitek, vagy nem, ha úgy gondoljátok közöm nincsen a dologhoz az írásom már akkoris sokakat elgondolkodtatott, így elérte célját. Tapasztalatom szerint egyébként a mai tolvajok közel sem a régmúlt autószerelőiből kerülnek ki (én is egyetemet végeztem), hanem éveken keresztül tanulják a dolgokat, interneten, számítógépes programokkal segítve mindezt. Lehet kapni CD-n az egyes autógyárak termékeit bemutató nyagot, ahol az utolsó csavarig, az elektromos bekötésekkel együtt minden le van írva: pl. Opel All Data, BMW all data CD-k. Ezeken minden fenn van amit csak el tudtok képzelni egy kocsival kapcsolatban...az alváz és motorszámok kódrendszerét is részletesen leírják benne, ahogy a riasztók bekötéseit és kódrendszerét szintén! (!!!) Mi ebből építkezünk. (ezeket a CD-ket a hivatalos szervizek természetesen mind megkapják ha valaki szerezni akar egyet magának nem is kell olyan nagyot nyújtózkodnia.) Ha ez megvan már csak egy szerkezetet kell rá forrasztgatni (elektromérnökök bármelyike tudja szerintem), bele egy programozható ic-t és kész, magyarázhatjátok a király kódrendszert, a 16 vagy 32 bites rendszereket, mert ennyit ér... na ezen lehet gondolkodni!
Az urángyártott riasztóknál ha kiadják a kapcsolási rajzot, illetve az algoritmust, akkor annyi a hyper-szuper kódolásnak, ugyanott vannak mint a gyári riasztóknál, csak legfeljebb annyi az előny hogy nem tudjuk milyen cucc van a kocsiban. De ha kifigyelik az embert akkor a távirányító formájából, illetve a jármű hangjaiból (sziréna jellegzetes hangja) szakavatott fül nagy biztonsággal következtet a gyártóra.
GPS kommunikáció zavarása:
Itt nem arra kell gondolni, hogy kibaszott nagy teljesítmény kell ehhez, csupán elég annyi, hogy a 3 (vagy több) műholddal ne tudja a kocsi beháromszögelni a helyzetét, és ne tudjon telefonálni, ennyi. Az erre szolgáló készülék 9V-os elemről megy, és az elemre szépen rá is van gyógyítva maga az elektronika. A saját kocsimban van ilyen utólag beépített GPS (nem riasztó), és bekapcsolástól kezdve 1 percen belül képes a helyzet-meghatározásra. Ennyi idő alatt lép kapcsolatba a műholdakkal, és kapja meg a helyzetet, előtte nem tesz semmit, csak csatlakozik. Akinek van ilyen, tudja milyen komplex ez a rendszer, és mint tudjuk minél komplexebb annál sérülékenyebb is. Nem olyan régen láttam egy ilyesmi zavaró készüléket valahol az interneten, meg lehetett rendelni, ha jól emlékszem 100 dollár körül volt az ára, és a mienknél kissé nagyobb volt, de ugyanazt a célt szolgálta, hogy pl. kórházakban, vagy ilyen helyeken árnyékolja a mobiltelefonokat. 450 - 1900 MHz-ig dolgozott. A benne lévő elemet pedig nem hiszem, hogy óránként cserélni kellene, mert az gázos lenne.
A kocsikat általában kifigyelik, és indításkor látszik ha a tulaj valami kódot ütöget befelé, (=GPS)vagy nem egyértelműen az indítással babrál, hanem mondjuk egy kapcsolót állit át (=rejtett kapcsoló), vagy gombot nyom meg (=u.a.)
Végül még annyit szeretnék írni, hogy nem hiszem, hogy ennek a kis rétegnek akinek itt elmondom ezeket, és annak a még szűkebb rétegnek aki el is gondolkodik rajta és esetleg ilyen tudattal tesz lépéseket ez ügyben, ártanék ezzel. Magamnak meg aztán pláne nem, gondoljatok bele hányan változtatnak ezek után majd a kocsijuk rendszerén? Hát szerintem kevesen, csak legfeljebb jobban odafigyelnek. Én TUDOM hogy ez így megy, aki bízik a GPS, vagy mobilos, vagy akár bármilyen riasztóban akkor vegyen olyat! Legalább nyugton fog elaludni. Ellophatatlan autó nincsen, nem is lesz, hiszen a szervizeknek szerelniük kell a riasztókat, ehhez elengedhetetlen a hozzá tartozó pontos leírás, és ekkor bekerül a körbe az ember, aki minden ilyen dolog gyenge pontja, és akkor máris fel tudunk zárkózni bármilyen bonyolult és új szerkezethez.
Nézd! Én nem eladni akarom a termékemet, nem reklámot csinálok. Nem áll érdekemben hazudni mert miért tenném, sőt még nagyobb sem lehetek senkinek a szemében azáltal hogy ezeket elmondtam, mivel senki nem tudja ki is vagyok. Ti szerintem nem a műszaki
háttérre vagytok kíváncsiak (ezért kissé csupaszítva írom a dolgokat, de attól ezek még valós tények), hanem magán a problémán (autólopás) gondolkodtok, én csak ebben akartam némi irányt mutatni nektek. Kifigyelés egyértelmű: Mellé állnak lesötétített kocsival, vagy akár egy terepjáróval és pontosan látni hol, mit nyom meg, vagy akár még a beütött kódot is le lehet olvasni, nem ezeken az apróságokon kell elakadni! Hanem magát a problémát kell látni. Nem tudja senki megcsinálni olyanra a kocsiját hogy ne lehessen ellopni. Csupán annyit tud tenni, hogy olyanná teszi, hogy NEM ÉRI MEG elvinni. (gravírozás, uv festékkel jelölés minél több helyre a karosszériaelemeken kívül kárpitba és mindenhova ahova lehet, riasztó bekötésekkel eltér a leírásban megadottaktól, stb. de legfőképpen nem hirdeti világgá a riasztó vagy a védelem típusát. egyedi kocsikat elviszik ezzel együtt is ha kell valakinek)
GSM rendszerekről nem vitatkoznék, próbáld ki, és tapasztald meg. Vagy akár kérdezz meg egy hozzáértő mérnököt. Pontosan leírni nem fogom, de abban igazad van, hogy nem fogaskerék szintű a dolog, de a zsebünkben sem kockacukor van. Egy SMD elemekből megépített cucc hihetetlenül kicsi tud lenni (de természetesen van benne olyan elem ami komoly teljesítményt ad le, így az nem lehet ilyen típusú, de erre ne térjünk ki). Ez a zavarás csak helyben működik (kb 10m-es körzetben) így a GSM toronynak semmi köze nincsen hozzá, nem azt zavarja a készülék. De ebbe sem mennék bele.
Elvégeztem egy egyetemet, és a szakmámban dolgozom, attól hogy hetente 1-2 nap este mással foglalkozom, még lehet rendes állásom, és akkor még nem szóltam arról, hogy ez anyagilag mennyire éri meg nekem. Konkurens bandák vannak, de nem a maffiás filmekből kell kiindulni, nem vágják le az ember faszát akármiért. Ilyen területes dologról sem tudok, vagy legalábbis itthon nem annyira kialakult a dolog mint ahogy azt az amerikai filmek sugallják.
A rendőri intézkedések: elég megnézni a statisztikákat, 10 ellopott autóból hányat találnak meg? 1-et? vagy akár 2-t? (ebben benne vannak a diszkós gyerekek is akik csak autókázni akartak a fagyoskodás helyett) Vagy ha elkötöttem a kocsit és megállít a rendőr mi van? Gépjármű önkényes elvétele vagy mi is a szép neve? Csak kipróbáltam, nem ellopni akartam jobb esetben szabadlábon védekezhetek. Vagy ha akkor kerül meg a kocsi, amikor már a megrendelőnél van az már az ő sara... nekem akkor már közöm nincsen hozzá. Senki nem bizonyítja be hogy azt én vittem oda. De úgy gondolom ezeket az eshetőségeket már kitárgyaltátok töviről hegyére korábban, ebben újat nem tudok adni. Talán ezért nem erre a foglalkozásra szokták azt mondani, hogy nyugodt állás, vagy hogy biztos befektetés, biztos hozam... valamit valamiért.
Akkor sorban válaszolnék a felmerült kérdésekre
raki: Én a fostorgósabbak közé tartozom, nem vállalnám be sem a rendőrség elől, sem kamera mellől. De hogy megnyugtassalak ismerek olyanokat akiket ez sem érdekel, bár ezeken a helyeken ők sem szeretnek tökölni. A GSM zavaráshoz hasonló a GPS zavarása is, csak a frekvencia más.
Az autó értéke sokmindentől függ (mire kell utána, kell-e kulcsot késziteni hozzá, vagy csak el kell vinni mindegy milyen áron valahova, stb) a kisebb értékű kocsik valóban hasonló, piaci ár 15% körüli áron mennek, a drágább kocsik (5 millió körül) olyan 30% alatt valamivel.
qwer1234: Pontosan azért irok ebbe a fórumba amiért ti is. Szórakozásból. Amit elmondok az nem fog változtatni sem a lopási statisztikákon, sem máson, de talán nektek használ valamit. Ezt ti tudjátok.
TechRun: BMW all data CD-n és a műszaki leírásokban nem az van leírva hogyan kell dekódert csinálni az adott kütyühöz, hanem csak egy egyszerű műszaki leírás. Az adott embernek kell rá építenie valamit, vagy kitalálni hogyan is oldja meg. Egyébként én nem
vagyok BMW szakértő, de annyit tudok hogy az újabb BMW-k és Mercedesek kemény diónak számítanak, ugyanis az utóbbi időben ezek a gyártók igencsak ráhajtottak az autóik védelmére. Kulcsot nem lehet hozzájuk másoltatni, csak a tulajdonos teheti ezt meg és csak ha személyesen halad be a márkakereskedőhöz. De nem is a hazai kereskedő másolja neki a kulcsot, hanem egy szám alapján kapja meg azt a gyártótól lezárt borítékban amit a tulajdonos előtt kell felbontani. Szóval nem egyszerű. Ahogy mondtam ezt az abszolút profik, csinálják, és én nem sorolom magam közéjük. (ezek a kocsik a legdrágábbak a feketepiacon is)
Az UV festéket ne keverjétek össze a rikító színű szintén "UV festéknek" hívott, kiváló ízlésvilágot tükröző festékkel! Ez a festék nem látható nappali fénynél, kizárólag UV lámpa segítségével lehet a vele rajzolt ábrákat megtekinteni. (egyszerű pénzvizsgáló zsebben elférő berendezésekkel is). Ez a festék tulajdonképpen színtelen így észrevehetetlen, de a fémfelületre felvíve, olyan tulajdonságokkal rendelkezik, hogy fémig hatol a karosszérián, az eredeti fényezést le kell vakarni a karosszériáról + kromofág, hogy eltüntessük, ha pedig ráfestünk, akkor 4 rétegvastagságig látható. A kárpitokból (ahol szintén nem látható) pedig nem lehet eltüntetni, csak olyan oldószerrel, amely a kárpitot is tönkreteszi, műanyag elemekből meg azt hiszem nem is lehet (...ebben nem vagyok biztos). Így nem éri meg a kocsit elvinni, mert ezek az azonosító jelek bármikor láthatóak, ha pedig el akarjuk tüntetni akkor aránytalanul nagy összeget kell az autóra fordítani (teljes lecsupaszítás + újrafestés, + új kárpitok) Az a cég aki ezeket festéseket felviszi, ragaszt szép matricát is az ablakra, az ilyen járgány abszolút használhatatlan számunkra, mert bármikor egyértelműen beazonosítható. (de ha erre van megrendelés, akkor ez is kell)
Sajnálom, de az ilyen kérdésekre, mint például, hogy "tizenéves kocsit megvéd-e a kormányra rakott védőzár meg egy filléres riasztó" vagy " ez elég-e ahhoz hogy ne bántsa senki" nem tudok válaszolni! De szerintem senki sem. Egyszerűen nem tudom megmondani látatlanban, hogy azt a bizonyost típust érdemes-e elvinni. (tizenéves kocsi lehet csak 500.000 Ft, de akár 3 millió is), vagy az a rárakott szerkezet megvédi-e a kormányt, vagy a "filléres riasztó" mennyire egyszerű darab. Illetve, hogy a kocsi milyen helyen áll, és hiába írja ezeket nekem valaki le tökéletes pontossággal, akkorsem fogom tudni megmondani mi is a helyzet hiszen annyi mindentől függ. Lehet a kocsi teljesen kívánatos, de egyszerűen nem olyan helyen áll ahol megkockáztatná bárki is azt, hogy piszkálja, vagy olyan állapotban van hogy senkinek sem kell, csak a tulajdonosnak. Ha pedig valaki szépen beáll a fákkal, sövénnyel takart kis beállójára, akkor lehet bevállalom azt is, hogy kormányzár + riasztó + immo, sőt még lehet a rejtett kapcsolót is megkeresem, mert van idő babrálni, és senki nem láthatja hogy benne ül valaki. Minden eset más, így nem tudok mit mondani, lehet nekem nem tetszik a hely, de valaki más meg azt mondja hogy neki csak 4 perc kell, és 2 ember...gondolom most sokakat ismét kiábrándítottam, hogy nem tudom megmondani a tökéletes receptet lopás ellen, de így van.
Ezt úgy kell elképzelni, mint egy mozgó laboratóriumot. Zárt kisteherautó, rogyásig rakva a csúcstechnológiával, de szó szerint a legújabb cuccokkal, számító gépekkel stb. Divat újabban a lézergravírozás, na az is van hordozható formában. Minden amit az autógyárak is használnak.( maga a kocsi ér szerintem kb. 400.000 Ft-ot, de ami benne van az jóval az 5 millió felett, viszont hamar összejön ez az ár, tehát megéri követniük az új dolgokat ) Emberke beül a kocsiba odahajt ahova kell, és típus alapján kikeresi az eredetvizsgálathoz használatos pontokat, és ott kijavít mindent az új értékekre. Ahol meg nem kell bevizsgáltatni ott meg egyszerűen, kitörli a számokat. Van ami nincsen meg azonnal, mert csak lassan lehet az adott felületen dolgozni, de az is elkészül pár nap alatt, addig úgyis van munka a kocsi többi részével. Röviden ennyi.
Nem térek ki minden kérdésre, csak ami megmaradt bennem arra válaszolok.
1.) Nyilván hogy a lopott kocsiknál az évjárat nagyon fontos hogy stimmeljen, ezért évjárat szerint is keressük eleve az autókat.
2.) Vannak olyan alvázszámok, amit nem tudsz roncsolás mentesen eltűntetni, de ezekre is van megoldás. (AF -es alvázszám pl. nagyon nagy lehetőség a legalizálásban, ezért nem is szeretik az EU-ban)
3.) Kormányzárak... valaki említette hány másodperc volt valami tesztmagazinban. Nekik még speciális szerszámaik sem voltak ha jól tudom... (lehet gondolkodni) vannak olyanok akik csak ráteszik, ráhajtják a zárakat de nem zárják be...
4.) Amíg a kocsi úgy üzemel, hogy benzin innen, gyújtás onnan, addig ezeket kell akárhogy összehozni. Ha pedig az egyes rendszerek kommunikálnak (ahogy valaki említette is) akkor hozom hozzá a saját rendszeremet.
5.) Az évjárat, de sok esetben az alvázszám, vagy arra utaló számozás is bele van ütve a műanyag elemekbe. (ha jól tudom 300g felett kötelező az anyag típusát feltüntetni az újra felhasznosítás elősegítésére, emellett pedig gyakran ott van a dátum is) Ezek a jelölési pontok is pontosan lekérhetők a katalógusokból, így ezekkel is lehet számolni.
Abban az esetben, ha nem akarják teljesen átültetni a régi számokat az új kocsiba (mert ez nyilván a drágábbik megoldás), hanem csak egy motor kell vagy valami, akkor annyit csinálnak, hogy a régi motorszámot megkínálják egy határozott kalapácsütéssel, így az valamelyest olvashatatlan lesz. Ezt az esetet "javítás közben megsérült"-ként el is könyvelik, és adnak neki egy szép AF-es bilétát. Ezt ő némi ügyeskedés után egyszerűen már az új motorra helyezi fel, és a kocsi teljesen tiszta. Nemcsak a fődarabokon tüntetik fel az eredeti motorszámot, de van olyan tipus ahol még a hamutartóban is benne van az alvázszám (vagy egy része, vagy valami ráutaló számsor, pl. Mercedes)
A katalógusokban benne van minden ilyen pont, ahol ezek az adatok vannak. Nem nehéz őket megtalálni, és ha hiányoznak akkor sincsen semmi, mivel csak az alváz és motorszám az ami hivatalos azonosító pont a többi csak + jelölés. Azért senkit nem büntetnek meg, hogy hiányzik az egyik (vagy az összes) műanyag elem oldaláról a számsor, végül is az ő kocsija azt tesz vele amit akar.
A váltózárról meg annyit, hogy a rudazatot kell megvariálni, de erről is írtam már részletesen korábban, csak ismételném önmagam. Kormányzárak, "esernyők", stb... ami kereskedelmi forgalomban kapható, ezáltal viszonylag elterjedt, annak mind van valami gyenge pontja. De felejtsétek már el azt hogy ki lehet-e nyitni, vagy sem! Mindent meg lehet oldani, szerintem nem értitek meg azt, hogy nem tud senki olyat produkálni, ami mindenki ellen megvéd. Hiába vagyok én hülye mondjuk az említett kormányzárhoz, más majd okosabb lesz. Itt az elriasztás a fontos hatás, az majdnem mindegy, hogy be van-e zárva a szerkezet vagy nyitva maradt...
Benéz egy szakértő a kocsiba, és látja, hogy fejlett riasztó, fejlettebb kormányzár, + valami gyári cucc, akkor inkább keres egy másikat (Wagon R+ van majdnem minden utcában). De ha neki az van kiadva, hogy ezt a kocsit kell hazavinni, mert ilyen színben kell, vagy ilyen felszereltséggel, akkor lehet benne pitbull is, vagy állhatsz vele őrzött helyen, akkor majd a piros lámpánál ültetnek ki belőle az aszfaltra. (persze 2 milliós kocsiért nem csinálják ezt, de remélem érted, miről beszélek) Mérlegelni kell nektek is, és nekünk is hogy mi éri meg.
"én nem ellened írtam, nekünk csak jó ha esetlegesen olyan dolgokat írsz
amivel nagyobb biztonságba tudhatjuk a járgányt! "
rengeteg olyat írtam ami (szerintem) jó lehet ADOTT ESETBEN.
"az hogy neked mér jó hogy itt leírod azt mondjuk nem tudom."
látod a fele ember azt írja, hogy hülyeséget beszélek (ez már csak 50%-a azoknak akik a fórumot olvassák), ennek a néhány embernek a fele megijed, a másik fele szarik rá (marad 25% aki figyel) ezeknek a fele tesz is valamit (12.5%), ki lehetne számolni, ez kb. hány ember. Ha köztük vagy akkor (szerintem) jó eséllyel megmarad a kocsid. Ha pedig nem... hát az nekem jó. Nem félek attól hogy holnaptól minden kocsin garvírozás+uv+korrekt riasztó+kormányzár+ablaküveg-fólia lesz, mivel ez egy 1 millás Suzuki árának több mint 20%-át teszi ki... ezen kell gondolkodni, és most már remélem érted miért mondtam azt, hogy hülyeségeket kérdezgettek.
Az jutott még az eszembe, hogy a Teve utcában a dolgozók minden héten 2x lemehetnek a tornaterembe munkaidő befejezése előtt 1 vagy 2 órát, mivel ennyi engedményt is kapnak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy miért nem dolgoznak helyette, hanem, nekik esetleg konditeremre sem költeni (telefonra is alig, bérlet, stb.) ha pedig ezeket a könnyítéseket szépen összeszámolod akkor az mér nem olyan elenyésző. Mintha hallottam volna olyat is hogy a "cég" valami nagyon kedvező kölcsönt is ad a dolgozóknak.
Én nem haragszom a rendőrökre! Tisztelem őket, és tartok is tőlük (soha ne becsüld le az ellenfeled!), de azért már ismerem kicsit mi, hogy megy... Azokat viszont nagyon utálom, aki teljesen megszédült attól a tudattól, hogy valami kis hatalom van a kezében, pláne ha ezt nagyon szereti éreztetni is. Ugyan olyan bunkók néha, hogy csak lesek. Sajnos ezek az alkalmazottak ássák alá az egész cég tekintélyét.
KONKRÉT DOLGOK
Ford mondeo kinyitása kulcs nélkül
Csoportos foglalkozás. Ha már vagytok 3-an 4-en akkor már nyerő a dolog. 2-3 ember megemeli (csak picit) a kocsi jobb hátulját, a negyedik pedig lehajol és a kerék mögött megkeres egy kis kart, ami föl le mozgatható. Ezt kell jó erősen megrántani lefelé, és a hátsó ajtók ki fognak nyílni. Innen már gyerekjáték...
Opel Astra gépkocsik kinyitása
Úgy van a vezető felöli első kerék, és a vezető felőli első ajtó. Ha egy jól irányzott, és jól kivitelezett rúgással, megküldöd az ajtó kerék felöli sarkát, akkor az ajtó kinyílik. Ha szerencséd van, akkor központis a kocsi, akkor mind a 4 ajtó kinyílik. Figyelmeztetlek, hogy, ha lehet vasbetétes csukával próbálkozz mert elég erősen kell megcsűrnöd. Hát ennyi, próbáld ki nekem bejött, csak kár, hogy be volt riasztva.
Tér akusztikus riasztók kijátszása
Ez már húzósabb... van egy védelmi rendszer, amit tér akusztikus védelemnek hívnak.. (ilyennel védik a koronát is.. ) egy biztonság technikai kiállításon egy üveg Johny Walker volt egy üveg kalitkában rajta egy ajtóval, és aki ki tudta venni riasztás nélkül, ez elvihette.. elvittem.. :)) A rendszer hibája, a tökéletességben rejlik. A lényeg, hogy egy vagy több membrán rezegteti a teret valamilyen frekvencián (Hz-en). Ez általában nem hallható,.és egy mikrofon megtanulja az akusztikai viszonyokat, és ha megtörik akkor riaszt.. Ezt meg ki lehetne könnyen játszani. Egy olyan frekvenciájú erős jelforrással, ha közvetlenül a mikorofon mellett kezdenél rezegtetni, akkor megenne. Ebből kifolyólag az okos alkotók azt találtak ki, hogy nem folyamatosan, hanem egy ritmust követve játsszák a hangot. Természetesen (sajnos) a ritmusban vannak szünetek is. (Így oldották meg, hogy ne lehessen más jellel elterelni. ) Tehát pl. 3 másodpercenként van fél másodperc szünet... de a rendszer hibája, hogy ugyebár mindig az akusztika megtörését figyeli, így van fel másodperced mozogni.. ( az én esetemben elég volt, hogy kinyissam a kalitkát, és kivegyem az üveget.. ) tehát csak egy digitális mikrofon kell, ami világit, ha van jel, és leolt ha nincs...
így ki tudod számolni mikor kell mozogni.. (A mozgaserzekeloket egy ragospapirral el lehet terelni, ha infrásak.. )
Yamaha Yog Artistic Spec elkötése egy csavarhúzóval!
Szal ahol beöntöd a kenőolajat, tudod mikor felülsz rá a két lábad között van az a kis ajtószerű bigyó! Na azt leveszed és szembe állsz a motorral, aztán egy csavart kiveszel a burkolatból jobb oldalról! Ott kicsit kihajlítod oldalra a burkolatot, és látsz kibaszott sok vezetéket! Itt egy olyat keresel, amelyik fekete és van benne egy fehér csík! Ha szerencséd van, szétcsúszik a csatlakozónál, ha nincs szakítsd szét! Vigyázz, mást ne húzz szét, mert baszhatod az egészet! Eztán csak be kell rúgni és megy, de ha le kellene állítani, vagy befogod a levegőszívókáját, ami ugyanitt van, vagy a kipufogót, vagy bánomisén mit, csak leálljon! Ja a kormányzár! Egy határozott mozdulat, és szarrá törik! Csak finoman, mert az egész kormánymű széthullik, ha túl jó kondiban vagy! Kurvaélet hogy műkszi, mert nekem ilyen van! Amíg új addig fasza motor, de utána egyre picsább a motorja…
318-as BMW-k szervíz figyelmeztetésének kikapcsolása
A motorházat, ha felnyitjuk, akkor az akkumulátor mellett található egy kerek csatlakozó, ami a szervizcsatlakozó. Ha a gyújtást ráadjuk az autóra, de a motort még nem indítjuk el, akkor itt a 7-es és a 19-es lábat összekötjük minimum 3 másodpercig, akkor az olajcsere kijelzés visszaáll eredeti állapotba. Ha ugyanezt minimum 12 másodpercig összekötve hagyjuk, akkor az éves szerviz kijelzés INSPECTION eltűnik. Hát ennyi, amit a szervizben 10 000 ezer Ft körül pluszköltségként felszámolnak.
GPS kifektetése autókban!
Ugyebár a GPS egy műholdas követőrendszer. Ez egy fekete/szürke doboz amit a kocsi motorházában helyeznek el. Ez jeleket továbbit és jeleket fogad a műholdtól. A lényeg az, ha el akarsz lopni egy autót.. :)), de minek.. szal, ha el akarsz lopni egy kocsit akkor ezt a kis dobozt be kell fújni pur habbal. Ezt bármelyik barkács boltban meg lehet szerezni 500-600 forintért. Az is egy megoldás, ha becsomagolod alufóliába, de itt fennáll a veszély, hogy elmozdul a vezetés közben a fólia. Tehát marad a pur hab. Ezt lehet kamatoztatni mezei riasztóknál is... :) Egy vendéglátó-ipari egység magyarul kocsma falán levő külső riasztónál is. Itt nem jo ha letéped, mert van a riasztóban egy akksi és azon keresztül is tud jelezni, ezért kell a pur-hab. A lényeg, hogy jó alaposan befújd, így nem tud a hangfrekvencia tovaterjedni a megkeményedett habon. (Ha a rendőrségre is be van kötve, akkor lehet, hogy peched lesz…)
Ford Sierrák kinyitása
Szükséges hozzá egy kb 50 cm hosszú fém vonalzó ami kb1.5cm széles és 1mm vastag. A vonalzót kb. 20-25 cm -nél 15° -os szögben meghajtjuk és a függőleges oszlop mellet betoljuk úgy, hogy az ajtó nyitó pöcköt megtoljuk. Én is így nyitottam mindig, ha nem volt kulcsom.
Volkswagen felnyomása
Nagy hibát követtek el a tervezők a Volkswagen alkotásánál! 2 hibát kihasználva fel lehet nyomni a riasztós Wolks-okat. Gyorsan kell cselekedni mert az egész pillanatok alatt zajlik le... A hátsó rendszámtáblánál van az első hiba! Ugyanis itt van a plusz kivezetve! Ha ezt letesteljük, akkor keletkezik egy zárlat ami hasonlít a az akkumlátor lemerüléséhez... (legalábbis a proci így érzékeli) És itt jön a második hiba: ha a proci az akku lemerülését érzi akkor kinyitja az ajtókat, mert ugye lemerült akksinál nem működik a központi zár és valahogy be kell jutni a kocsiba...(Egy apró bibi: ez az egész csak kb. 8-10 másodpercig tart) (Inmobilizeres kocsiknál nem működik).
Kis Daihatsu gépkocsik kinyitása
A kis Daihatsukat (kb. ugynéz ki, mint a Maruti 800, meg a kispolski )elég könnyű kinyitni, főleg ha a hátsó csomagtartózárral próbálkozunk. Fogj egy csiszolatlan lakáskulcsot, és egyszerűen mintha a saját kulcsával akarnád kinyitni, fordítsd el a kulcsot a zárban. Ezután szezám tárulj!
Renault Twingok kinyitása
2 emberes feladat, de tuti! Kell egy erősebb csavarhúzó és egy vékonyabb kezű partner.
A csavarhúzóval kifeszíted az ajtót felül annyira, hogy az ujjaid beférjenek, benyúlsz, a lábaddal kitámasztasz és húzod az ajtót a nyílás felőli széléhez minél közelebb magad felé. A twingo ajtaja hót-szar és a rossz felépítése miatt annyira kifeszíthető kézzel is, hogy a másik simán be tud nyúlni a kezével és ki tudja nyitni belülről az ajtót.
Ladák csomagtartójának kinyitása kulcs nélkül
Le kell nyomni a jobb oldalát a csomagtartónak és a baloldalát felfelé kell emelni.
Ladák kinyitása kulcs nélkül
Ezt a trükköt a haverom faterjától láttam. Bezárták a kulcsot a csomagtartóba. Egy drót kell, és kész. Valami ilyesmit kellene hajtani belőle. A végét beledugni, kicsit megemelni, majd elfordítani, és kész. Nyitva a zsiga csomagtartója.
Hogyan nyithatjuk fel egy Lancia Thema csomagterét csavarhúzóval?
Fogunk egy kis vékony csillagcsavarhúzót, és a zár közepén betoljuk a nyílásba. Ha egy nagyot ütünk így a csavarhúzóra, a csomagtér felnyílik. Lehet hogy más Lanciánál is működik a dolog, de Themánál tuti.
Simson motorok beindítása
Azt a deknifedelet, ahol a gyújtáskapcsoló van, úgy kell leszedni, hogy nyomod lefele, és közben hátrafelé húzod, le fog jönni, már csak a barna, és barna-fehér drótokat kell összekötni, és lehet berúgni! Egy közepes méretű csavarhúzó is megteszi…
A legújabb típusú Mercedes gépkocsik kinyitása
Mivel füstérzékelővel vannak ezek a gépek ellátva, elegendő, hogy aládobjunk egy égő újságpapírt és már ki is nyílt a központi zár. Ezután már csak bátorság kell, hogy beüljünk
Szélvédő, egyéb kiképzett üvegek betörése
Ugye tudod milyen az autó gyertyája? Az robbantja be a benzint az autóban, attól megy előre! Na, végy egy ilyet, és láthatod, hogy a feje (vagy segge, ahogy nézzük...) fehér. Valamilyen porcelán-szerű anyagból van, és NAGYON kemény. Befogod satuba, elkezded ütni kalapáccsal, amíg le nem törik (nem lesz 1szerű...), de a végén lesznek fehér gyertyafej-darabjaid. Ezek a tuti robbanóanyagok. Ha egy ilyet picit nekicseszel egy üvegnek, ami ki van képezve, hogy kis darabokra törjön (Pl. autó szélvédője, telefonfülke üvege, satöbbi), akkor az egész üveg összeomlik, illetve behálósodik, a lényeg, hogy nem jár nagy zajjal, és miután behálósodott, csak ujjal be kell tolni, és összeomlik. :)
Autók riasztójának megölése
Végy egy nagyfeszültségű kondit. 350 V-s 220-mikrós már tuti jó. Egy diódával ellenálláson keresztül töltsd fel! Helyes polaritással! A célpont villogóját üsd le ki vedd ki az égőt tedd a kondit a foglaltra az kisül és ezt általában nem sok 12-voltos áramkör bírja ki. Ezután üvegtörés hangjai mellet kirámolható az autó! Probléma az hogy a teljes elektromos rendszer tropára mehet tehát elvinni csak trélerrel lehet az autót. Másik jelentős probléma, hogy ha a kondit magadon sütöd ki téged is csak tepsis formában lehet elcipelni.
Suzuki Swiftek csomagtartójának kinyitása
A swiftek motorház tetejét úgy lehet felnyitni, hogy a hogy az elso lökhárítónál be lehet nyúlni a bovdenig. Azt csak meghúzod és már nyitva van az eleje. Az első magyar swifteknel működik. Az újaknál már nem tudom mert csak 1 évig dolgoztam márkakereskedésben. Ez számomra inkább érdekesség volt.
Porlasztós autó indítása kulcs nélkül
A motortérben az akkumulátor + pólusát összekötjük a gyújtótranszformátor 15-ös pontjával.
Eredmény: Gyújtás van. Indítás: még egy drót a + ról az önindító behúzó tekercsére.
Kibaszás SEAT Ibiza tulajokkal
Tolatólámpa rövidre zárása dróttal. Eredmény: Immobiliser tönkremegy.
Hogyan nyissunk fel centrálzáras kocsikat?
Sajna a dolog csak a levegőnyomással működő záraknál használható. Fogunk egy teniszlabdát, kivágunk egy 1,5cm átmérőjű lyukat. Ezt a lyukat rárakod a kulcsnyílásra, és ráütsz! A többi már magától értetődő!
|