kamion-bandita
Menü
 
jelenlévők


Free Counters
lapozás számláló
 
látogatók
Indulás: 2006-03-11
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Képek
 
hasznos oldalak
 
Autós társ linkek
 
kedvenc linkek

POLOSKA

autó,tuning és más


Verda-tuning!


A Legjobb Scriptek Szállítója

honlapépítéshez!



 
--------
 
Hírek/cikkek
Hírek/cikkek : Mercedes fék és a fejlődés

Mercedes fék és a fejlődés

bandita  2006.03.17. 18:39

A Daimler-Benz AG 1981 januárjában, az északi sarkkör közelében található hóval, jéggel borított repülőtéren mutatta be a haszonjárműveihez kifejlesztett blokkolásgátló berendezés sorozatgyártású változatát.

A Daimler-Benz AG 1981 januárjában, az északi sarkkör közelében található hóval, jéggel borított repülőtéren mutatta be a haszonjárműveihez kifejlesztett blokkolásgátló berendezés sorozatgyártású változatát.
 
Rendkívül meggyőző eredménnyel zárult a demonstráció: blokkolásgátlóval (ABS) felvértezve még hirtelen, erőteljes fékezéskor illetve oldalanként eltérő tapadású felületen lassítva is jól irányíthatók maradtak a teherautók és buszok, és nyerges vontatóik fokozott stabilitásának köszönhetően kiszámíthatóan viselkedtek a pótkocsis szerelvények is. Rövid időn belül az egyik legjelentősebb vívmányként vonult be a járműbiztonság-technika történetébe a Mercedes-Benz nehéz haszonjárműveihez és autóbuszaihoz, 1981. ősze óta rendelhető blokkolásgátló.
A Daimler-Benz a fékberendezéseket gyártó Wabco cég közreműködésével úttörő szerepet játszott az ABS kifejlesztésében és bevezetésében. Óriási kihívást jelentett a mérnökök számára a fejlesztőmunka, hiszen olyan rendszert kellett alkotniuk, amely egyaránt hatékonyan alkalmazható a különféle tengelyszámú, sokszor erőteljesen eltérő saját tömegű illetve megengedett össztömegű, rendkívül sokféle tengelytávú és felépítményű járművön és járműszerelvényen.
A gyakorlati megvalósításhoz elengedhetetlen volt az elektronika használata. A világon elsőként ekkor, az ABS-szel összefüggésben használtak mikroszámítógépet a fékerő szabályozására. Több mint 60 millió tesztkilométert tettek meg a blokkolásgátlóval felszerelt kísérleti tehergépkocsik és autóbuszok, hiszen alapvető szempont volt, hogy mindig, minden körülmény között megbízhatóan ellássa feladatát a berendezés.
 
Újítások egész sora
 
Aktív biztonsági téren általánosságban, a féktechnikai vonatkozásban pedig különösképpen igaz, hogy újítások egész sorát indította el az 1981-ben bemutatott ABS. Hat évvel később a kipörgésgátló (ASR) is megjelent a tehergépkocsikon és autóbuszokon. Működési elve leegyszerűsítve ellenkezője a blokkolásgátlóénak. Míg ugyanis utóbbi a fékerő fokozatos csökkentésével veszi elejét a kerekek megcsúszásának, addig a kipörgésgátló azok lefékezésével fejt ki hasonló hatást. Alkalmazása nemcsak az útfogásra, hanem a gyorsítási és kanyarvételi stabilitásra nézve is számos előnnyel jár. Az ABS és az ASR működése a kerekekhez telepített fordulatszám-érzékelőkre és a szabályozás feladatát ellátó központi vezérlőegységre épül.
Az 1991-ben bemutatott, tisztán tárcsafékes Mercedes-Benz O 404 turistabusz (az első volt a maga nemében) esetében már az alapfelszereltség magától értetődő elemének számított az ABS. Négy évvel később a Mercedes-Benz Sprinter is tárcsafékekkel és gyári blokkolásgátló berendezéssel lépett színre. Szintén tárcsafékekkel, ABS-szel és a pótkocsira is kiterjesztett elektronikus fékerő-elosztóval debütált 1996-ban a Mercedes-Benz Actros nyerges vontató. Az említett újításoknak köszönhetően új fejezet nyílt a tehergépkocsik és autóbuszok féktechnikai fejlesztésében.
 
Új kisegítő rendszerek az ezredfordulón
 
Az elektronika alkalmazása felgyorsította az aktív biztonsági rendszerek fejlesztését. 2000-ben mutatta be a Mercedes-Benz az Actros-hoz kifejlesztett Telligent-stabilitásfelügyelő rendszert, a Telligent-követésitávolság-szabályzó tempomatot és a sávfigyelő berendezést. A következő két évben folyamatosan meghonosodott a sorozatgyártásban, és ma már több ezer járműben teljesít szolgálatot e három kisegítő rendszer.
 
A kishaszonjárművek és az autóbuszok is gyors ütemben fejlődtek: 2002. végétől már az ESP is része volt a Sprinter alapfelszereltségének, továbbá egyedülálló módon tárcsafékekkel, ABS-szel és ESP-vel került piacra 2003-ban az új Vito és Viano. Ugyanebben az évben alapfelszerelés lett a két Evobus-márka, a Mercedes-Benz és a Setra újabb kiadású turistabuszain az ESP, majd 2004-ben a tartósféklimiter (DBL). Utóbbi meggátolja, hogy lejtmenetben a vezető szándéka ellenére 100 km/h fölé gyorsuljon a jármű. Ma már a fékasszisztens is része az autóbuszok, illetve a könnyű és nehéz haszonjárművek felszereltségének: vészfékezéskor a másodperc tört része alatt felépíti a biztonságos megálláshoz szükséges maximális féknyomást.
 
Új kisegítő rendszerek 2006-ban
 
Nem áll meg a fejlődés. 2006-tól extrafelszerelésként rendelhető lesz a Mercedes-Benz és a Setra turistabuszaihoz a sávfigyelő berendezés és a követésitávolság-tartó tempomat. Szintén idén kerül piacra az Actroshoz kifejlesztett „Active Brake Assist“ vészfékező rendszer és a Mercedes-Benz Sprinter új generációjához kínált rakományfüggő szabályozású ESP.
A világszerte tevékenykedő DaimlerChrysler konszern intenzív kutató- és fejlesztőmunkája eredményeként élen járnak a biztonsági terén a Mercedes-Benz haszonjárművei. Ezirányú látványos fejlődésükhez az egyik finnországi jeges leszállópályán 25 évvel ezelőtt bemutatott ABS adta az indítólöketet. /Autósoldalak.hu/
 

 
Névnap köszöntő
 
google kereső

Google

 
Rádiók
Szuper Rádiók!Katt ide! Hallgasd kedvenc adód!
 
+ 18 online TV

Csak nagyfiúknak

 
friss hírek
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!