kamion-bandita
Menü
 
jelenlévők


Free Counters
lapozás számláló
 
látogatók
Indulás: 2006-03-11
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Képek
 
hasznos oldalak
 
Autós társ linkek
 
kedvenc linkek

POLOSKA

autó,tuning és más


Verda-tuning!


A Legjobb Scriptek Szállítója

honlapépítéshez!



 
--------
 
Hírek/cikkek
Hírek/cikkek : IVECO Cursor

IVECO Cursor

bandita  2006.03.21. 17:53

IVECO Cursor 13-as motorról....

Cursor 13-as motor

Cursor a jövőben

A Cursor motor tökéletes példa az IVECO műszaki képességeire, mely új irányelveket fogalmaz meg a Diesel-motorok tervezésében. A Cursor pedig a Stralis szíve - amely nem hasonlítható a világ semelyik másik gyártmányhoz. A CURSOR 10 motor egy 6 hengeres soros motor 10.3 literes hengerűrtartalommal, változtatható geometriájú turbófeltöltővel és visszahűtővel, hengerenként 4 szeleppel, egység-befecskendezővel - azaz valamennyi különleges szakmai igényt kielégít. A 400 LE-s változat külföldi és belföldi szállításra egyaránt jól bevált (például nagyköbös vagy tartálykocsi kivitelben). A 430 LE-s motorral szerelt járművek tetszőleges domborzati körülmények között vizsgáztak jelesre, éppúgy bizonyítottak hegyek között, mint autósztrádákon. A Cursor 13 hasonló technológián alapszik, de 12.9 l-es hengerűrtartalmú. A Cursor 13 motorok a Stralis családhoz kétféle teljesítménnyel készülnek: 480 és 540 LE-vel. A 480 és az 540 LE-s változat is változtatható geometriájú turbóval készül, minek következtében jelentősen nő a motofék hatásossága. Mindkét modell kiemelkedő katakterisztikával rendelkezik, tökéletesen alkalmazkodva az országúti felhasználáshoz. A motorok teljesítik a 2001.okt. 1-től érvényes Euro 3 norma előírásait. Természetesen bármelyik motor rendelhető 4 Ökopontos változatban is. A Cursor-motorok fejlett elektronikája nemcsak a motorfelügyeletet látja el, nemcsak a befecskendezés mennyiségét és idejét szabályozza, de a sebességtartó automatikát és a fokozott motorfékhatáshoz szükséges turbógeometria-változtatást is vezérli. Ha szükséges, az EBS elektronikával együtt a teljes fékrendszert is irányítja, először a motorféket, majd az intardert (ha van) végül pedig az üzemi féket aktiválva. Természetesen valamennyi Cursor-motor kompatibilis az IVECO diagnosztikai rendszerével, a MODUS-szal, mely segít az elektronikus hibák gyors és megbízható felderítésében minimalizálva az állásidőt.

Cursor 13 erős mint a bivaly

A Cursor 13 motor ideális a hosszú távú fuvarozásban. A remek nyomatékviszonyok nagyon jó vonóerőt biztosítanak, különösen felfelé élvezhető ennek előnye. Nagy nyomaték már kis fordulaton is - ez elengedhetetlen feltétel, márpedig a Cursor 13 már 1000-es fordulaton akár 2350 Nm nyomatékot biztosít.

A CURSOR előnyei:

--Változtatható geometriájú turbó
--A motor nagyobb rugalmassága kevesebb váltást, tehát a mechanikai részek kisebb kopását és a sofőr könnyebb munkáját jelenti
--Jobb menetteljesítmények kevesebb fogyasztás mellett
--Nagyon alacsony zajszint
--A motor súlya csökken, a terhelhetőség nő
--Kimagasló nyomaték már alacsony fordulatszámnál
--Alacsonyabb üzemeltetési költségek, akár 150.000 km-es olajcsereperiódus
--Az Iveco Turbó Fék alapfelszereltség
--A sebességtartó automatika alapfelszereltség
--Kompatibilitás a Modus-szal, ami a gyors és szakszerű javítást teszi lehetővé, minimalizálva az állásidőt

Mérnöki munka megalkuvások nélkül

Dinamikus biztonsága, vezetési kényelme és hosszútávú megbízhatósága
szavatolja,hogy a Stralis jó befektetés

A gyengébb Cursor 13 motoros járműveket ZF Ecosplit váltókkal szállítják, melyek az országúti viszonyok közt kiválóan vizsgáztak. Az új hajtáslánc a fogyasztást is csökkenti, hiszen azonos nyomatékhoz kisebb motorfordulat szükséges.
Valamennyi Cursort felszerelik a pneumatikus Servoshift-tel, mely a mechanikus váltót segíti jelentősen csökkentve a váltási utat és erőt. A servoshift nagyon sofőrbarát, a munka nehezét átveszi a sofőrtől, a váltást személyautóssá teszi.


A jövő megérkezett az EuroTronic 2 váltóval
Még a servoshiften is messze túltesz az EuroTronic váltók 2. generációja, a teljesen automata EuroTronic 2. Ez a váltó a hatékonyság, a megbízhatóság és a biztonság optimális elegyét nyújtja. Akárcsak az előd, az EuroTronic 2 is automatizálja a sebességváltást a tengelykapcsoló és a motor folyamatos vezérlésével a váltás ideje alatt. A sofőr ugyan a kiválasztó karral tudja befolyásolni a váltási pontokat, mindazonáltal -az első generációval ellentétben- az EuroTronic 2 a teljesen automata üzemmódot is lehetővé teszi. Az elektronikus vezérlőegységhez jelek érkeznek a járműtől és a sofőrtől, ezeket kiértékeli, és utána végzi el a váltáshoz szükséges beavatkozásokat. Tulajdonképpen az EuroTronic 2 a mindenkori optimális fokozat kapcsolását valósítja meg, optimalizálva a motor fordulatszámát és csökkentve a fogyasztást. A megbízhatóságot illetően valamennyi ellenőrző egység, beleértve az elektronikus modult is, integrált és jól védett. Az új EuroTronic 2 váltó másik nagy előnye, hogy csöndesebb a működése az új, ívelt fogazású fogaskerekeknek köszönhetően. Ez nagymértékben csökkenti a külső és a belső zajszintet.


CAN-vonalon szállított adatok szavatolják a megbízhatóságot.
A jármű teljeskörű megbízhatóságát nagymértékben fokozza az Stralis-ba szériaként beépített Multiplex hálózat. Ez a rendszer CAN hálózatokból áll, melyek tulajdonképpen 2 kábel alkotta elektronikus körök, és amelyre a jármű valamennyi elektronikus egysége rákapcsolódik, óriási mennyiségű adat kétirányú forgalmát lehetővé téve. Ez ahhoz hasonlít, ahogy az agy irányítja a szerveket a teljes idegrendszer segítségével, egyben optimalizálva azok működését. Tehát a teherautó nem csupán maga az emberi test, hanem az emberi test és az irányító agy együttese.

 

A cursor 13-as motorok műszaki adatai

480 LE-s motor

Lökettérfogat cm3 12.900
Furat x löket mm 135x150
Emissziós osztály   Euro 3
Max. Teljesítmény LE 480
kW 351
ford.-nál 1/perc 1540-1900
Max. nyomaték Nm 2200
ford.-nál 1/perc 1000-1540
"Zöld zóna" 1/perc 1000-1400
Motor fékező erő kW 1/perc 300/2400
Szárazsúly kg 1006

540 LE-s motor

Lökettérfogat cm3 12.900
Furat x löket mm 135x150
Emissziós osztály   Euro 3
Max. Teljesítmény LE 540
kW 397
ford.-nál 1/perc 1615-1900
Max. nyomaték Nm 2350
ford.-nál 1/perc 1000-1615
"Zöld zóna" 1/perc 1000-1400
Motor fékező erő kW 1/perc 300/2400
Szárazsúly kg 1006

 
Névnap köszöntő
 
google kereső

Google

 
Rádiók
Szuper Rádiók!Katt ide! Hallgasd kedvenc adód!
 
+ 18 online TV

Csak nagyfiúknak

 
friss hírek
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!